Friday, February 5, 2016

Dubai 02.02-09.02 - päev 3

Äratus kell 8:00. Raiko kargas mõni minut enne äratust jälle voodist püsti ja hakkas toimetama. Mina jällegi lükkasin veel äratustki edasi ja vedelesin voodis. Puhkus ju. Kuulasin kuidas süüa tehakse ja juttu aetakse. Siis vedasin ka voodist välja ennast. See oli hea otsus. Kohvi oli mulle juba valmis tehtud ja joodavaks jahtunud, praemuna ja peekon koos viilutatud paprikaga taldrikul. Reijo oli vist juba varakult küpsetama hakanud. Hälsa kocken! Sõime kõhud täis ja kaapisime minema. Läksime (seekord otse) metroo peale ja ostsime 22 dirhamit maksvad päevapiletid, mis kehtivad nii trammis kui metroos. Metroos, muide, on naistele ja lastele eraldi osakond - mitte vagun, vaid roosa triibuga ülejäänud vagunist eraldatud osa. Mõnus oli sõita, meeste poolel oli trügimine ja rahvamass, naiste pool oli ruumi ja õhku ja hea olla :)

Varusime reisiks, arvestades kollektiivset orienteerumisoskust, umbes kaks tundi. Seekord olime palju osavamad ja jõudsime tunniga ja viperusteta Dubai Malli, mis on teisisõnu hiiglaslik kaubanduskeskus. Selle küljes oli meie sihtkoht Burj Khalifa.

Kuna aega oli kõvasti, otsustasime hargneda ja poode kammida kuni kell niipalju saab. Sõitsime mingi lähedal asuva liftiga üles ja sattusime otse mingisse raamatupoodi, mis oli suur nagu Prisma pood. Hiljem selgus, et tegelikult on veel poole suurem. Ebanormaalne!

Vaatasime suu ammuli ringi ja jõudsime lisaks raamatupoele veel ühes nännipoes käia kui kell saigi juba niipalju. Kõndisime mõõdukas tempos tagasi raamatupoe lifti ja sõitsime Burj Khalifa sissepääsu juurde. Seisime ühes järjekorras, käisime turvakontrollist läbi, siis läksime seisime teises järjekorras ja saime esimesse lifti, mis sõitis teisele korrusele, sealt läksime teise lifti ja sõitsime 124. korrusele.

Vaatasime ringi, ütlesime "vau!" ja tegime palju pilte. 124. korrusel oli suurem suveniiripood ja pääs õues asuvale vaateplatvormile. Trepist sai üles 125. korrusele, kus oli pisem suveniiripood ja palju aknapinda, kust välja vaadata ja pilti teha. Meie 38-eurose pileti eest kõrgemale ei lastud. Selleks oleks pidanud umbes teist samapalju välja käima. Veetsime üleval tubli pooltunni, misjärel läksime alla ja hakkasime seda ostukeskust tõsisemalt ette võtma.

Kõigepealt tundsime vajadust kohviku ja väikese snäki järele. Otsisime omale kebabit pakkuva kohviku, kus sai ka maitsvat lattet, sõõrikut ja värskest melonist blenderdatud frappet (Honey Dew Melon Frappe) ning seda kõike sai süüa õues asuvate laudade taga. Väga maitsev ja mõnus oli. Õige pisut häiris see, et ümberringi istuvad inimesed kasutasid ohtralt oma õigust suitsetada seal kus tahavad. Sõime, jõime ja puhkasime mõnusasti.

Seejärel seadsime sammud Aquariumi ja Underwater Zoo poole. Ostsime kõige tavalisemad piletid, millega lubati kalu ja loomi vaatama. Hind 100 dirhamit/tk. Aquarium oli nunnu. 11 meetrit sügav, all tunnel, kus kaladele alt üles sai vaadata. Seal oli mitut sorti haisid ja raisid ja muid kalu. Tunnelist läbi, ootas meid giidiga jalutuskäik akvaariumi "köögipoolel", kus kasvatati haimune ja planktonit ja meduusibeebisid. Vaatasime ka kalade söötmist - nii kui toit vett puutus, läks jubedaks mäsuks, vesi  vahutas ja pritsis kui kalad paari pisikese kilu pärast võitlesid.

Sealt edasi suunati meid eskalaatoril kaks korrust kõrgemal asuvasse "Veealusesse loomaaeda". Loomaaed oli kahel korrusel, esindatud olid kõikvõimalikud kalad, karbid, molluskid ja muud mereelukad. Lisaks veel mõned skorpionid,  pingviinid ja kaks krokodilli ning hunnik beebikrokosid. Üle ootuste tore loomaaed oli. Ei osanud oodatagi. Krokodillid olid muidugi loomaaia tõmbenumbrid, suured nagu maiteamis, kõik legendid ja jutud juures.

Veetsime loomaaias kõva poolteist tundi, aeg läks nii kähku, et arugi ei saanud. Peale loomaaeda otsisime koha kus istuda ja mõnd vahvat smuudit või mahla juua. Läksime The Malli food courti ehk söögikohtade osakonda,  võtsime arbuusimahla, Orc sõi ühe suure calzone ehk lihatäidisega saia.

Puhkasime jalga ja mõnulesime niisama. Siis kõndisime veel pista ringi ja vaatasime poode - Legosid müüdi eraldi suures poes. Siis sai aeg niipalju, et kiirustasime purskkaevude showd vaatama.

Purskkaevude show on õhtuti alates kella 18:00 iga poole tunni tagat ja vältab kolm minutit. Väga suur rahvamass oli seda kogunenud vaatama, trügisime Annaga kuhugi trepile seda vaatama aga polnud suurt midagi näha peale selle, et vesi purskas mingi laulu rütmis.

Vaatasin, et Malli ülemisel rõdul on mingi söögikoht kus inimesed istuvad. Tegin ettepaneku minna uurima kas seal saab äkki väikese kohvi juua ja äkki õnnestub uuesti showd näha pisut parema nurga alt. Läksime üles, restoranis oli ootejärjekord. Küsisin, et kas on reserveering vajalik ja et me tahaks äkki kõigest väikese kohvi juua. Vabandati igati, et rõdu esimesse ritta on tõesti ootejärjekord, nad saaks meid ainult teise ritta paigutada, kui me vaid sellega nõus oleks. Pfff... muidugi olime nõus. Istusime nagu kuningad rõdul, vaatega Burj Khalifale ja purskkaevudele.

Toodi menüüd. Vaatasime, et hinnad pole väga tapvad, sööks siis juba ka, siis ei peaks enan õhtul söögikohta otsima minema. Võtsime siis tõsiselt ette. Raiko ja Orc võtsid grillitud krevetivardad, Reijo võttis Fajita. Meie Annaga tahtsime kohvi ja kooki. Ma võtsin Browniekoogi jäätisega, Anna mõtles, et võtab šokolaadikoogivaliku. Mingid väikesed koogimummud on nagunii, saab erinevaid proovida. Või siis mitte. Toodi vaagnamõõtu taldrik, millel oli kolm korraliku tordilõigu suurust šokolaadikoogi tükki, neist üks mehise jäätisepalliga. Vau! See oli väga hea ja väga rammus söömaaeg.

Sõime mõnusasti rahulikult ja saime veel kaks korda purskkaevushowd vaadata. Seekord ülevalt. Pilt oli võrratu. Valgusemäng suisa suurepärane. Tundsime reisist rõõmu. Peale sööki kõndisime jälle läbi kaubamaja metroo peale ning sõitsime apartmenti.

Apartmenti jõudes oli väljas muidugi kottpime aga kell oli vast 21 paiku alles. Käisime kähku ja proovisime kohaliku basseini ära. Pisut jahedavõitu oli aga mitte midagi hullu.

Hiljem istusime niisama teleka ees, Raiko, Reijo ja Orc mängisid "tonni".

Enne keskööd juba kerisime ära magama, sest osadel oli järgmisel hommikul vara äratus. Head ööd!