Saturday, July 20, 2013

Eurotrip 2013 - päev 7 - Šveits-Prantsusmaa-Šveits

Ärkasime kell 7:00. Väljas oli väga soe ja pisut vihmane. Panime telgid kokku ja autosse ning tegime omale mõnusalt hommikukohvi ja -sööki. Muuhulgas sõime ka eileõhtuse tatrapudru ära.

Käidi mõnusasti veel dushi all ja tehti niisama aega parajaks. Seejärel alustasime sõitu Mont Blanci poole. Sõit viis üle mägede. Tegime oma selle reisi senise kõrgusrekordi - 1500 meetrit merepinnast. Vahva!

Jõudsime linnakesse nimega Chamonix Mont-Blanc. Sellest linnast oleks saanud sõita üles kuulsat mäge vaatama aga kuna selle lõbu eest küsiti 50 eurot näo kohta, siis me otsustasime selle vahele jätta. Kõndisime niisama natuke ringi ja hakkasime siis tagasi sõitma sama teed pidi.

Tagasitee kulges kiirevoolulise mägijõega paralleelselt. Jõe olime isekeskis nimetanud piimajõeks, sest vesi oli valge nagu piim. Mingil hetkel jättis Reivo auto seisma ja teatas, et on aeg ujumiseks. Raiko arvas samuti. Nii nad siis läksidki. Veetemperatuur võis olla vast paar kraadi.. aga meie kalevipojad kastsid end ikka märjaks ära. Veevool oli nii kiire, et ega ilma kivist kinni hoidmata nalja polnud - tahtis vägisi ära viia. Meil, kes me kaldal seisime, oli igatahes väga lõbus.

Sõitsime tagasi üle mäe. Seejärel jätkus reis järgmise mäe otsa. See oli väga "vau!" mägi. Käisime ära 2545 meetri kõrgusel merepinnast, millega purustasime ühtlasi senise kõrgusrekordi. Tegime üleval pilte ja mängisime lumega. Temperatuur oli ebameeldivalt jahe - 13ºC. Siis hakkasime tagasi alla tulema. Läbisime vist paarkümmend külakest, mis väga omapärased ja vanad välja nägid. Ostsime lõpuks Altmatti külast mingit süüa ja siis üle Gotthard passi sõitsime ühte linna, kust sai sõita sellesama mäe alt läbi mööda mandri-Euroopa pikimat tunnelit ~16,9 kilomeetrit.

Tunnel läbitud, hakkasime sõitma Lichtensteini poole, ise samal ajal telkimiskohtade suhtes silmi lahti hoides. Käisime läbi mõnest järveäärsest kämpingukohast kuid üks oli täis ja teised liiga kallid. Kell oli juba palju ja väljas kiskus pimedaks. Jäime pidama ühe tillukese maanteeäärse kiriku juurde, mis seisis üksipäini keset põldu. Lugesime asikoha sobivaks, ajasime autod kiriku taha peitu ja lükkasime telgid püsti. Õhtusöögiks keetsime vett ja tegime kodust kaasa võetud topsinuudleid ja -kartuliputru. Sõime kõhud täis ja keerasime ära magama. Hommikul tuleb väga vara äratus.